"Auros" archyvo nuotr.

Antrąją tarptautinio šokio festivalio „Aura“ dieną Kauno nacionalinio dramos teatro scenose parodyti keturi spektakliai: Senegalo žvaigždės Germaine Acogny „Žvelgiant į viltį“ bei trys trumpi svečių iš Izraelio spektakliai – Nadaro Rosano „Off-line“, Ofros Idel „Arklio uodega“ ir Merav Cohen Reinan „Kai žvėris sugrįžta“.

Spektaklio „Žvelgiant į viltį“ koncepcijos autorė, choreografė bei atlikėja – ta pati, šeštajį dešimtmetį baigianti Germaine Acogny, tačiau jos energijos bei charizmos galėtų pavydėti kiekvienas jaunuolis. Per pasirodymą moteris daugumą žiūrovų privertė pasikelti iš savo vietų, ploti, dainuoti ir net šokti drauge. Germaine Acogny yra žinoma visame pasaulyje. Ji sukūrė savitą modernaus Afrikos šokio techniką, kuria bei veda pamokas įvairiose pasaulio vietose, dėl Afrikos šokio bei kultūros sklaidos laikoma viena įtakingiausių šio žemyno šokio ambasadorių. Kūrėja yra didelė Afrikos patriotė, todėl savo kūryboje visuomet tai pabrėžia. Monospektaklyje „Žvelgiant į viltį“ Germaine Acogny šis jos patriotizmas taip pat atsispindi. Spektakliu kūrėja stengėsi paneigti apie Afriką sklandančius stereotipus. Žiūrovus pasiekti buvo bandoma įvairiomis priemonėmis: šokiu, vizualizacijom, dainomis ir net pokalbiais su publika. Spektaklyje atsiskleidė Afrikos žemyno spalvingumas, jo metu nuolat kito pasirodymo nuotaikos – nuo pačios energingiausios, linksmiausios iki visiškai melancholiškos, net liūdnos.

Antroje vakaro dalyje žiūrovų laukė trys Izraelio atstovų pasirodymai. Šie spektakliai sutraukė sausakimšą salę žiūrovų, kai kuriems scenos vyksmą teko stebėti sėdint ant grindų pirmoje eilėje ar ant laiptų. Tokį žiūrovų antplūdį, matyt, lėmė sėkmingi ankstesnių dalyvių iš Izraelio pasirodymai festivalyje. Nadaro Rosano spektaklis „Off-line“ – tai spektaklis apie žmonių atsiribojimą, ribų nustatymą tarp kaimynų, mylimųjų ar tiesiog nepažįstamųjų. Spektaklyje šoko pats choreografas bei šokėja Adi Weinberg. Šis duetas savo šokio kalba jautriai palietė šiuolaikiniam pasauliui būdingą susvetimėjimo problemą. Choreografės Ofros Idel kūrinyje „Arklio uodega“ du šokėjai Sophia Krantz ir Ruby Edelmanas atskleidė poros santykius su visomis jų spalvomis. Čia netrūko meilės, aistros, nusivylimo, pykčio protrūkių, net smurto. Paskutiniame choreografės Merav Cohen Reinan spektaklyje „Kai žvėris sugrįžta“ šoko vienintelis aktorius – pasaulyje garsus choreografas, šokėjas, įvairių prizų laureatas Ido Tadmoras. Šis pasirodymas buvo be galo dramatiškas, o atlikėjo atsidavimas ir įsijautimas kaustė dėmesį. Savo šokiu Ido Tadmoras atskleidė tamsiąsias žmogaus puses, jo dvylypumą, skerdiką ir auką vienu metu.

Šį vakarą festivalio žiūrovai Nacionalinio Kauno dramos teatro salėse galės išvysti svečių iš Austrijos, Senegalo bei Nigerijos pasirodymus, taip pat Kauno kameriniame teatre pasirodys ir Lietuvos atstovai – šokio teatro „Aura“ šokėjai su savo spektakliu „Melancholijos dėžutė“, kuris prieš porą metų buvo parodytas Kauno bienalėje paveikslų galerijoje, o šiemet atnaujintas bei pritaikytas scenai.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: