© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Siekiant greičiau pradėti automagistralės Vilnius-Kaunas-Klaipėda 13 kilometrų ruožo ties Kaunu rekonstrukciją, Vyriausybė pirmadienį pasitarime turėtų leisti paimti šalia kelio esančią žemę visuomenės poreikiams.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos laikinasis vadovas Egidijus Skrodenis sako, kad Vyriausybės sprendimo reikia, nes kelio ruožas yra ypatingos svarbos projekto dalis.

“Dabar yra padaryti projektiniai sprendimai ir bus leista pradėti daryti specialųjį projekto planą ir paimti žemę. Kadangi šitas ruožas patenka į ypatingos svarbos projekto ribas, tai reiškia, šiek tiek kitokios procedūros ir turi būti Vyriausybės nutarimas”, – BNS teigė E.Skrodenis.

Kadenciją baigiantis Kauno meras Andrius Kupčinskas teigia, kad kelio statybos darbai gali prasidėti maždaug 2020 metais ir yra didelė tikimybė, kad bus nepanaudotos 2014-2020 metų Europos Sąjungos (ES) finansinės perspektyvos lėšos.

“Aš nežinau, ar šioje perspektyvoje pavyks panaudoti lėšas iki 2020 metų, nes matau, kad projektavimo darbų yra pakankamai, o iki statybos leidimo dar nėra prieita, tai gali būti, kad darbai bus atliekami po 2020 metų. Aišku, mums norėtųsi, kad darbai būtų kuo greičiau atliekami, tačiau viskas priklauso nuo Susisiekimo ministerijos”, – BNS sakė Kauno meras.

A.Kupčinsko žodžiais, kelią atnaujinti būtina, nes eismo intensyvumas magistralėje ties Kaunu yra didelis, ypač vasarą.

“Yra planuojamas išplatinimas pačios autostrados iki 6 eilių ir apie tai jau seniai kalbama. (…) Kad to reikia, liudija visos studijos ir atlikti specialieji planai, nes intensyvumas eismo yra labai didelis, ypač, kai vilniečiai ir kiti vasarą patraukia link Klaipėdos ir pajūrio. Taip išeina, kad didžiausios spūstys susiformuoja ties IX-uoju fortu”, – kalbėjo A.Kupčinskas.

Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius Gražvydas Jakubauskas sako, jog Vyriausybėje kartu svarstomos su projektu susijusios detalės, kurių jis nenorėjo viešinti.

“Mes einame su savo nuomone, kad tas planas parengtas ir galime judėti, bet yra svarstomos visokios detalės, todėl kol kas neviešiname”, – BNS sakė G.Jakubauskas.

Magistralės nuo 94 iki 107 km atnaujinimui reikės paimti 11,9 tūkst. hektarų privačios žemės ir 3,1 tūkst hektarų išnuomotos ar panaudos pagrindais naudojamos žemės.

Vyriausybei pritarus, Susisiekimo ministerija žemę turėtų išpirkti iki 2018 metų sausio 1 dienos. Kelio rekonstrukcijos projektas yra pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.

Kauno taryba 2014 metų vasarį patvirtino kelio rekonstrukcijos specialųjį planą. Įgyvendinus preliminarios apie 72 mln. eurų vertės projektą, bus atnaujinta kelio atkarpa nuo Ateities plento ir Šiaurinio aplinkkelio sankirtos iki IX-ojo forto.

Miesto savivaldybės Urbanistikos ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius tuomet pranešė, jog kelio ruože bus sutvarkytos sankryžos, praplatinta magistralinio kelio važiuojamoji dalis.

Lenkijos koncernas “Trakcja” dar 2011 metais skelbė, kad jo grupei priklausanti didžiausia Baltijos šalyse kelių ir tiltų statybos bendrovė “Kauno tiltai” ketina varžytis dėl šio užsakymo. Tuomet tikėtasi, kad konkursas bus paskelbtas 2012 metais.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: