© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Lenkijos naftos koncerno “Orlen” valdoma bendrovė “Orlen Lietuva” pastaraisiais metais susiduria su struktūrinėmis sektoriaus problemomis, kurias lemia esminiai pokyčiai pasaulinėje degalų rinkoje, teigia premjeras Algirdas Butkevičius.

“Nors Vyriausybė neturi galimybės tiesiogiai įtakoti komercinių procesų įmonėje, tačiau vos patyrusiai sunkumų “Orlen Lietuva” išreiškėme paramą veiklos tęstinumui. 2014 metų gegužės 6 dieną pats asmeniškai buvau susitikęs su įmonės vadovais ir sakiau, jog Vyriausybė yra pasirengusi bendradarbiauti sprendžiant visus jų keliamus klausimus, aptarėme galimus sprendimo būdus. Tačiau iki šiol trūksta pačios “Orlen Lietuva” iniciatyvos išspręsti kilusias problemas”, – pranešime spaudai sakė A.Butkevičius.

Pasak jo, susitikimuose su “Orlen Lietuva” vadovybe konkrečiai kalbėta apie produktotiekį į Klaipėdos uostą ir Vyriausybė išreiškė palaikymą šio svarbaus projekto, kuris leistų padidinti “Orlen Lietuvos” logistikos efektyvumą, įgyvendinimui.

A.Butkevičiaus teigimu, bendrovei “Klaipėdos nafta” buvo pavesta su “Orlen Lietuva” kalbėtis dėl produktotiekio įgyvendinimui skirto bendro plano parengimo. Tai buvo padaryta, tačiau “Orlen Lietuva” informavo, kad laikinai “įšaldo” tolimesnę projekto eigą.

“Kai “Orlen Lietuva” pareikalavo mažesnių “Lietuvos geležinkelių” taikomų tarifų, pavedžiau abiems šioms įmonėms ieškoti sprendimų dėl galimybės sumažinti tarifus. “Orlen Lietuvos” pateiktuose pasiūlymuose buvo prašoma “Lietuvos geležinkelių” sumažinti taikomą tarifą 16,4 proc. nuo šiuo metu taikomų tarifo dydžio, nors dėl to “Lietuvos geležinkelių” pajamos sumažėtų apie 36 mln. litų per metus. “Lietuvos geležinkeliai” sutiko tarifą sumažinti atgaline data – taikant jį nuo šių metų sausio 1 dienis ir net atsiimti ieškinį teismui dėl “Orlen Lietuvos” įsiskolinimo bendrovei. Šis pasiūlymas tebegalioja, tik kažkodėl juo neskubama pasinaudoti”, – tvirtino A.Butkevičius.

Anot jo, Vyriausybė “Orlen Lietuvos” prašymu dar pavasarį priėmė nutarimą dėl naftos produktų atsargų laikymo užsienio šalyse apribojimo. Priimtas sprendimas nekeisti šiuo metu taikomo 30 proc. apribojimo laikyti naftos ir naftos produktų atsargas užsienio šalyse.

Be to “Orlen Lietuvai” taip pat pasiūlyta pasinaudoti galimybėmis gauti lėšų iš ES fondų, kuriomis būtų galima vystyti inovacijų, žmogiškojo potencialo stiprinimo, eksperimentinės plėtros projektus.

“Kalbėjomės su “Orlen Lietuvos” atstovais, kad įmonė nurodys ir paruoš realius bei konkrečius poreikius dėl galimo dalyvavimo tokiuose projektuose, tačiau iki šiol negavome jokios informacijos apie parengiamuosius darbus. Panašu, kad “Orlen Lietuvos” iniciatyvos nebuvimas yra pačios įmonės strategija. Juolab tai patvirtina viešojoje erdvėje pasirodžiusios publikacijos, jog bet kokios Lietuvos pastangos, anot “Orlen Lietuva” vadovų, neduos vaisių “, – sakė premjeras.

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: