© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Biografijoje įrašytas įrašas „metė studijas prestižiniame universitete“ nesutrukdė vaikinui pasiekti stulbinamos sėkmės. Nors jam dar tik 25-eri, tačiau dažnas galėtų pavydėti vaikino sėkmės – asmeninėje sąskaitoje puikuojasi uždirbti 2,1  mlrd. JAV dolerių. Populiarios, itin didelės sėkmės sulaukusios telefoninės programėlės „Snapchat“ kūrėjas dabar įvardijamas kaip jauniausias pasaulio milijardierius.

Evanas gimė Los Andžele, Kalifornijoje teisininkų Melisos Ann Thomas ir Džono W. Spiegel šeimoje. Baigęs Crossroads menų mokyklą įstojo į Stanfordo universitetą. Čia, kartu su dar dviem draugais, ir gimė idėja kurti inovatyvią telefoninę programėlė, sulaukusios neregėtos sėkmės. Baigęs tris kursus, 2012 metais jaunuolis nutraukė produkto dizaino studijas Stanfordo universitete ir pradėjo intensyvius darbus kuriant „Snapchat“ programėlę. Būdamas 25-erių, amerikiečių interneto verslininkas Evanas Spiegel yra ne tik populiarios programėlės kūrėjas, bet ir generalinis „Snapchhat“ direktorius.

„Snapchat“ – kas tai?

Tai mobilioji programėlė, kuri leidžia vartotojams siųsti ir gauti savarankiškai pasišalinančias nuotraukas ar video įrašus. Šia programėle siunčiamos nuotraukos ar video yra vadinami „snaps“. „Snapchat“ programa naudoja mobiliajame įrenginyje integruotą kamerą ir Wi-Fi ryšio technologiją perduoti sukurtuosius „snaps“ failus. Programa vartotojui leidžia pridėti papildomus efektus ar tekstą ant jau programėle sukurto „snaps“ failo ir nustatyti kiek laiko failo gavėjas gali jį matyti. Peržiūrėjus gautą failą, jis dingta iš gavėjo mobiliojo aparato. Programėle sukurti pranešimai gali būti peržiūrėti tik vieną kartą, o failo peržiūros metu gavėjas nuolatos turi palaikyti kontaktą su liežiamuoju įrenginio ekranu, nes kitu atveju jis pradingsta nespėjus peržiūrėti iki pabaigos.

Idėja kurti tokio tipo programėlę Evanui Spiegel studijuojant antrame kurse, stanfordo universitete. Netrukus prie idėjos įgyvendinimo prisijungė ir kurso draugas Reggie Brownas. 2011 metais balandžio mėnesį prasidėjo pirmieji programėlės kūrimo darbai, o liepą programėlė buvo pradėta naudoti ir buvo vadinama „Picaboo“. Tik kiek vėliau ji įgavo dabar naudojamą pavadinimą „Snapchat“.

Savo pirmajame blogo įrašė Evanas Spiegel rašė: „Snapchat“ – tai nėra tradicinis būdas užfiksuoti akimirkai ir, juolabiau, tai nėra „Kodak“ analogas. Tai kur kas daugiau – bendravimas su visomis žmogaus išreiškiamomis emocijomis“. „Snapchat“ kūrėjų komanda buvo orientuota į programėlės naudojimą ir techninius aspektus, o ne prekės ženklo populiarinimą. Tai turėjo įtakos programėlės kokybei ir didelei paklausai.

2012 metais gegužės mėnesio pabaigoje vaizdai buvo nusiunčiami per sekundę, o lapkričio pabaigoje buvo suskaičiuota daugiau nei vienas milijardas nuotraukų (apytiksliai 20 milijonų nuotraukų per dieną), naudojantis „Snapchat“ programėle.

2012 metų pabaigoje buvo sukurta „Snapchat“ versija pritaikyta „Android“ programinei sistemai, o 2013 metais  „Snapchat“ kūrėjai pristatė dukterinę programėlę „Snapkidz“, skirtą vartotojams iki 13 metų.  „Snapkidz“ leidžia vaikams kurti ir redaguoti failus, tačiau jie negali savo sukurtų video ar foto failų siųsti kitiems vartotojams – juos gali išsaugoti tik savo asmeniniame mobiliajame įrenginyje.

Evan Spiegel ir „Snapchat“ sėkmė

Tik sukurta programėlė sulaukė neregėtos sėkmės ir populiarumo. 2013 metais populiarus Niujorko verslo laikraštis „The Wall Street Journal“ skelbė, kad „Snapchat“ sulaukė didžiųjų technologijų kompanijų dėmesio – „Google“ ir „Facebook“ siekė įsigyti „Snapchat“ aplikaciją už milijardinę sumą. Tas pats laikraštis „The Wall Street Journal“ skelbė, kad „Facebook“ pasiūlymas siekia apie 3 mlrd. JAV dolerių, „Google“ tuo tarpu siūlė kiek daugiau nei 4 mlrd. JAV dolerių. Tačiau programėlės kūrėjas nepriėmė stambių „Facebook“ ir „Google“ pasiūlymų, taip siekdamas dar labiau padidinti „Snapchat“ vartotojų skaičių – tai programėlę padarytų dar vertingesnę. Jaunasis verslininkas neskubėjo priimti pasiūlymų parduoti savo sukurtą programėlę dar ir dėl to, jog buvo įsitikinęs tolesne aplikacijos sėkme ir augsiančiu populiarumu. Jis norėjo palaukti, kol dar labiau išaugs „Snapchat“ vartotojų įkeliamų nuotraukų per dieną skaičius ir ji pranoks analogiškus „Facebook“ skaičius, o tada jaunasis verslininkas galės diktuoti sąlygas ir sulaukti kur kas didesnio pasiūlymo, nei 4 mlrd. JAV dolerių.

2014 metų pabaigoje mobiliosios aplikacijos „Snapchat“ vertė siekė 19 mlrd. JAV dolerių. Šie skaičiai, kartu su populiarumu, nuolat auga.

Taip pat skaitykite: Elizabeth Holmes – jauniausia pasaulio milijardierė

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: