© Wikimedia Commons archyvo nuotr.

Kad ir kaip nenorėtume pripažinti, daugiau ar mažiau visi esame priklausomi nuo mobiliųjų telefonų. Vieniems tai pagrindinis darbo įrankis, kitiems patogus būdas susisiekti su artimaisiais, dar kitiems – pramoga. Nors ir naudojamės telefonais, kartais ne visada susimąstome, ar tikrai padarome viską, kad tie mokesčiai, kuriuos skiriame sąskaitoms už mobilųjį ryšį yra kaip įmanoma mažesni.

Šiame straipsnyje neagituosiu rinktis vieno ar kito mobiliojo ryšio operatoriaus. Kiek yra tekę bendrauti su žmonėmis šiuo klausimu, operatoriaus pasirinkimas yra nulemtas begalės įvairiausių dalykų – įprotis, prekinis ženklas, šeimos narių pasirinkimas, paslaugų kaina, paslaugų kokybė atitinkamoje vietovėje ir pan. Tačiau, kad ir kurį operatorių pasirinktumėte, atsakingai pasirinkite planus, kuriuos naudojatės – kam be reikalo išleisti 10 ar netgi daugiau litų kiekvieną mėnesį.

Nors visi 3 didieji mobiliojo ryšio operatoriai („Bitė“, „Omnitel“, „Tele2“ – aut.past.) siūlo naudotis tiek iš ankstinio apmokėjimo (papildymo – aut.past.), tiek ir mėnesinio apmokėjimo (abonentais – aut.past) šiame straipsnyje sieksiu aptarti tik mėnesinio apmokėjimo planus ir būdus kaip išvengti didesnių sąskaitų. Pirmasis straipsnis nagrinės skambučių ir SMS žinučių planų pasirinkimų galimybes, antrasis straipsnis bus skirtas išlaidų mažinimui ar kontroliavimui mobiliojo interneto, skambučių į užsienį atvejais.

Pokalbių plano pasirinkimas. Nuo ko pradėti?

Jeigu naudojatės abonentu, pirmasis būdas sužinoti, ar tinkamai pasirinkote planą, peržiūrėti keletą paskutinių mėnesių sąskaitų. Jei sąskaitos neviršija jūsų plano mokesčio (nežiūrint į padidinto tarifo paslaugas) – sveikinu, beveik įsitikinote, kad planas yra jums tinkantis. Kodėl sakau beveik? Nemaža dalis mano artimųjų rate (nemeluosiu, vienu metu ir pati taip elgiausi) išsirenka ženkliai didesnius planus nei jiems reikia, tiesiog „o jeigu kas“. Taip sutinku, jog apsidraudimui galima pasirinkti minimaliai didesnį planą (rekomenduočiau iki 60 minučių), tačiau jei vidutiniškai prakalbate apie 100-150 minučių per mėnesį, tikrai nemanau, kad verta mokėta dvigubai daugiau už neribotų pokalbių galimybę. Kodėl tai svarbu, paklausite? Jeigu naudojatės per dideliu planu, tuomet per metus be reikalo išleidžiate vidutiniškai nuo 60 litų, o jeigu naudojatės per mažu planu – be reikalingos išlaidos gali būti ir didesnės.

Jei telefonu bendraujate daug ir su visais, jūsų atvejis yra pats paprasčiausias – pasirinkite neribotų pokalbių planą, kurį siūlo visi operatoriai ir nesukite galvos dėl prakalbamų minučių.

Minimaliai bendraujantiems žmonėms, skambinantiems vieną kitą kartą per savaitę ir nekalbantiems po pusę valandos, geriausia rinktis planus, kurie suteikia nuo 100 minučių. Įprasta manyti, kad tokius planus dažniausiai renkasi arba vyresnio amžiaus žmonės, arba vidutinio amžiaus žmonės papildomai turintys darbo telefonus, besinaudojantys internetinių pokalbių galimybėmis.

Jeigu bendraujate vidutiniškai, t.y. skambinate į savaitę po keletą kartų, prakalbate po 5-6 minutes skambučio metu, geriausia rinktis planus nuo 200 – 300 minučių.

Taip pat labai rekomenduočiau pasirinkus planą, susipažinti su papildomų pokalbių minučių kaina. Įprastai ji siekia iki 20 ct/min, tačiau atskirų planų atžvilgių tarifai gali būti kitokie. Papildomų minučių įkainį pravartu žinoti, jeigu matysite, kad sąskaitos ateina didesnės būtent dėl pokalbių. Keletu litų didesnė sąskaita reiškia, jog savo planą viršijote 10 minučių – tai nėra daug, ir galbūt kitą mėnesį tai nebepasikartos. Tačiau jei sąskaita atėjo didesnė dešimčia ar daugiau litų – pats metas pagalvoti apie plano keitimą.

SMS žinutės, kada verta ieškotis plano su jomis?

Nors yra įprasta manyti, kad trumpąsias žinutes naudoja tik vaikai ir paaugliai, galvojant apie plano pasirinkimą šiam stereotipui pasiduoti nereikėtų. Įvairių aplinkybių verčiami kartais net ir nepajausdami išsiunčiame vieną kitą trumpąją žinutę. Jei tų žinučių per mėnesį išsiunčiame apytiksliai iki 20-30, tuomet per daug sunerimti nereikėtų. SMS paketas, kuomet planuose jos nėra įtrauktos, papildomai kainuoja nuo 3 iki 7 lt (priklausomai nuo operatoriaus). 20 SMS žinučių kaina įprastai siekia apie 4 litus. Tačiau jei pastebite, kad išsiunčiamų žinučių kiekis pasiekia didesnius kiekius, drąsiai rinkitės operatoriaus teikiamas papildomas paslaugas. Nepamirškite, kad jei vėliau SMS nustosite naudoti, paslaugos galėsite drąsiai atsisakyti.

Jeigu renkate planą savo vaikui, būtinai įtraukite žinučių paketą. Net jei atrodo, kad vaikas bendraus tik su Jumis ir galbūt vienu kitu draugu, geriau jau apsidrausti iš anksto, nes vaikai bendrauti trumposiomis žinutėmis tikrai mėgsta, o jeigu vaikas netikėtai išsiųstų 500 SMS žinučių per mėnesį tai jums papildomai kainuotų beveik 100 litų.

Kaip sutaupyti šeimoms?

Šeimoms visi operatoriai yra sukūrę tikrai puikias galimybes bendrauti pigiau, tad kodėl gi to neišnaudojus? Jeigu esate vieno operatoriaus naudotojai bendrauti nevaržomai su šeimos nariais galėsite išleisdami iki kelių litų per mėnesį. Jeigu naudojatės neribotų pokalbių planu, žinoma, papildomai užsisakinėti nieko neapsimoka. Kita vertus, jei esate vidutinių poreikių vartotojas ir daugiausiai bendraujate būtent su šeimos nariais, ši papildoma paslauga leis ne tik jaustis laisviau, tačiau leis ir pasirinkti minimaliausią planą.

Neribotai bendrauti su pasirinktais to tinklo žmonėmis gali išbandyti ir ne šeimos nariai – jei daug bendraujate su tolimu giminaičiu ar gera drauge, pasidomėkite, galbūt naudojatės tuo pačiu tinklu. Už papildomą nedidelį mokestį (1-3 litai pagal šiuo metu pateikiamą informaciją operatorių internetiniuose puslapiuose) su tuo žmogumi galėtumėte bendrauti nevaržomai.

Pabaigai, keletas patarimų:

  • Venkite skambinti trumpaisiais numeriais (taksi, įvairioms institucijoms) – šių numerių įkainiai dažniausiai yra ženkliai didesni ir gali siekti nuo kelių iki keliolikos litų. Jei skambinate įmonei ar valstybinei institucijai, pasižiūrėkite, galbūt kontaktuose yra nurodytas ir ilgasis telefono numeris, kuriuo būtų galima paskambinti.
  • Atraskite keletą minučių mėnesio viduryje, antroje pusėje, prisijungti prie savo operatoriaus savitarnos ir pasižiūrėti, kiek pokalbių iš turimo plano esate išnaudojęs. Ypač tuomet, jeigu jaučiate, kad šį mėnesį turėjote daug reikalų ir teko dažnai skambinti. Galbūt jau pasiekėte savo suteiktų pokalbių limitą ir jums mokestis už pokalbius yra skaičiuojamas papildomai. O galbūt priešingai, išnaudojote labai nedaug pokalbių ir galėsite ilgesniam laikui paskambinti draugei aptarti paskutinį matytą filmą.
  • Jei operatorius suteikia galimybę nusistatyti savo kredito limitą (maksimalią sumą, už kurią jums bus suteikiamos paslaugos), būtinai tai išnaudokite. Standartiniai kredito limitai yra nuo 100 iki 300 litų. Tokia atėjusi sąskaita tikriausiai mažai ką nudžiugintų. Ypač tai aktualu, jei planu naudotis davėte vaikui.
  • Bent kartą per metus apsilankykite pas savo operatorių arba paskambinkite į klientų aptarnavimo centrą, pasiteirauti galbūt pokalbių planai pasikeitė, atpigo ir pan. Dalis klientų naudojasi 3-4 metų senumo planais, kuomet minutės kaina buvo ženkliai didesnė. Galbūt ir jūsų planas jau paseno?
  • Pasirūpinkite artimųjų rate esančiais vyresnio amžiais žmonėmis. Vyresnio amžiaus žmonės dažnai sunkiau orientuojasi planų įvairovėje, o gavę dideles sąskaitas pasiskundžia kaimynei  ar draugei, tačiau ne visada imasi kažką keisti.
Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: