Kino filmo "Abluka" kadras

Po kritikų pripažinto Emino Alpero darbo Tenepin Ardi („Už kalvos“), kritikuojant neaiškias Turkijos vyriausybės užsienio baimes, naujuoju savo filmu režisierius bando grįžti prie tų pačių temų su tamsesniu Turkijos atvaizdu. Savo naujausiu, „Kino pavasario” festivalyje rodytu, filmu „Įtūžis“ Eminas Alperas toliau alegoriškai kritikuoja Turkijos vyriausybę, vaizduodamas teroro atakų šoką iš paprastų gyventojų perspektyvos.

Juostos centre dviejų brolių, Kadiro ir Achmedo santykiai. Po 20 metų gyvenimo už grotų Kadiras paleidžiamas lygtinai su sąlyga, kad dirbs informatoriumi valstybei. Jo darbas — tikrinti savojo rajono šiukšles, ieškant bet ko primenančio sprogmenis. Tai vienas iš vyriausybės projektų siekiant kovoti su vis dažnėjančiomis teroristų atakomis Stambule. Paleistas iš kalėjimo Kadiras aplanko nuo vaikystės nematytą jaunesnįjį brolį Achmedą. Achmedas taip pat dirba valstybei, naikindamas benamius šunis. Abu broliai nesunkiai išmušami iš vėžių: Kadiras iš naujo turi mokytis gyventi laisvėje, o Achmedą ką tik paliko žmona ir vaikai.

Sužinok daugiau! Spausk čia ir tapk mūsų draugu „Facebook’e“

Kinematografine prasme, „Įtūžis“ pastatytas puikiai. Filmas meistriškai užfiksuoja pamažu augantį paranojos ir klaustrofobijos įspūdį.  Žiūrovai visą filmą persekiojami tamsos ir paniką varančių sirenų ar beldimų į duris nuo kurių natūraliai norisi slėptis. Teroristų išpuoliams dažnėjant, į priemiestį atvyksta vis daugiau policijos pajėgų. Iš pradžių tik tolumoje girdimi reidai greitai priartėja prie iki kaimyninių namų, dygsta gatvių blokados, prasideda tardymai dėl „įtartinos veiklos“. Turkijos policija pradeda atrodyti kaip „vyresnis brolis“, kurio motyvai ir galimybės neaiškūs. Įdomus faktas, kad originalus turkiškas filmo pavadinimas „Abluka“ reiškia „blokada“ arba „apgultis“, nors angliškas pavadinimas pervadintas į „Frenzy“ — „Įtūžį“.

Ituzis 4

Kino filmo “Abluka” kadras

Neturėdamas daug pažįstamų (tik brolį ir buto nuomotojus) Kadiras visus pradeda įtarinėti sąmokslais. Achmedas, dirbdamas benamių šunų naikintoju, vieną dieną ironiškai pasigaili savo sužeisto šuns ir jį priglaudžia, ką draudžia įstatymai. Negana to, sklinda gandai, kad seniai dingęs vidurinysis judviejų brolis yra vienas iš teroristų. Visa tai abu brolius galutinai pastumi iki paranojos.

Ituzis 3

Kino filmo “Abluka” kadras

Antrąją filmo pusę galima vertinti dviprasmiškai. Kaip ir pirmoje pusėje, išlaikomas gana stabilus įtampos ir paranojos augimas. Visos veikėjų jaučiamos emocijos nepastebimai persiduoda žiūrovams. Nustojus bendrauti abiem broliams galvose kyla įvairų sąmokslo teorijų, (kaip ir būdinga sąmokslo teorijoms) įsivaizduojant, kad būtent jie yra visų įvykių centre. Tai meistriškai iliustruoja daugybė alternatyvių įvykių scenų. Kurios iš jų sapnai, o kurios ne — paliekama vaizduotei. Patikslinama tik tai, kad skirtingi veikėjai tą pačią sceną mato visiškai kitaip, taigi dalis įvykių yra veikėjų vaizduotės vaisiai.

Ituzis 2

Kino filmo “Abluka” kadras

Tačiau antrosios filmo pusės chaosas palieka daugiau klausimų, nei atsakymų. Matant skirtingas tų pačių įvykių versijas nebelieka aiškios įvykių tėkmės, taigi itin lengva pasimesti. Režisieriaus bandymas alegoriškai vaizduoti opresijos įtaką gyventojams ir terorizmo baimę pavyko, tačiau tuo pačiu atrodo, lyg būtų pritrūkęs kelių pamestų scenarijaus lapų.

Verdiktas 8/10

Puikiai nufilmuotas, „Įtūžis“ prikausto prie ekranų, suteikdamas unikalių žvilgsnį į paranojiko galvą. Tačiau, nors filmas neabejotinai verčia susimąstyti, daugelis žiūrovų po peržiūros savęs klausė to paties: kokia buvo pagrindinė šio filmo žinutė?

Taip pat skaitykite: KINO PAVASARIS: „Omaras“ – stulbinanti socialinė inžinerija

Naujienos iš interneto

Taip pat skaitykite: